1. februāra rītā vienā no stacijas tuneļiem gaidīju vilcienu.
Ievēroju, ka pie trepēm uz Tukuma virziena peronu blakus invalīdu
ratiņu pacēlājam rosās invalīds un, spriežot pēc virsjakas,
kāda no AS “Pasažieru vilciens” darbiniecēm (iespējams,
konduktore). Nodomāju, ka būs palīdzējusi ratiņniekam ceļā no
perona.
Nākamajā mirklī šī dodas stacijas zāles virzienā, un
arī ratiņnieks jau iebraucis tunelī, un... tuvojas man ar lūgumu
palīdzēt uzbraukt augšā uz peronu (viņam jātiekot uz Tukuma
vilcienu). Respektīvi – aicina viņu UZSTUMT pa tām “sliedēm”,
kas paredzētas ceļa somu un bērnu ratiņu pārvietošanai. Saku,
ka jāizsauc taču kāds stacijas darbinieks un jāizmanto invalīdu
ratiņu pacēlājs – priekš tam jau tas tur atrodas. Rīkojos
saskaņā ar blakus pacēlājam esošo “Invalīdu ratiņu pacēlāja
lietošanas kārtību”.
Vispirms zvanu uz norādīto numuru 7232122
– numurs neeksistē. Pielieku, iespējams, iztrūkstošo ciparu
“6”, zvanu vēlreiz – atbild kāda sieviete, taču par stacijas dežurantu neko nezin (īsti nesapratu, vai tai vispār bija kāds sakars ar dz. staciju vai ne). Novērtēju
atlikušo laiku līdz Tukuma vilciena atiešanai, un arī sava...
Pieņemu lēmumu stumt un pēc tam, ja atliks laiks, interesēties pie
stacijas dežuranta. Tikmēr ratiņnieks palīdzēt aicinājis vēl
kādu garāmgājēju – un tā mēs pa divi, vaigus piepūtuši,
stumjam augšā ratiņkrēslu kopā ar tā braucēju, vienlaicīgi
virzot ratiņkrēsla priekšējos riteņus (tie mazāki un viens
otram tuvāk izvietoti) “pa sliedi” un ar spēku turot
ratiņkrēslu taisni, lai neapgāžas (“sliedes” pacēluma leņķis
varētu būt ap 30-40 grādu - šādam “transportlīdzeklim”
acīmredzot nav paredzēta). Pirmajā posmā gāja tīri labi, otrajā
jau grūtāk – ratiņkrēsla priekšējie riteņi ik pa brīdim
sagriezās pa kreisi, draudot apgāzties, un tad vispirms bija
jānovieto ratiņkrēsls taisnāk un tuvāk uz vidu, un tikai tad
jāstumj tālāk. Par laimi viss beidzās labi.
Dodos uz piepilsētas vilcienu uzgaidāmo zāli meklēt stacijas dežurantu. Neatrodot konkrētas norādes, vēršos pie informācijas centra darbinieka ar jautājumu – kur tādu stacijas dežurantu var atrast.
Dodos uz piepilsētas vilcienu uzgaidāmo zāli meklēt stacijas dežurantu. Neatrodot konkrētas norādes, vēršos pie informācijas centra darbinieka ar jautājumu – kur tādu stacijas dežurantu var atrast.
Šis, savukārt, interesējas – kādā jautājumā, un kas
par lietu... Kad esmu īsumā pastāstījis par lietas būtību, un,
ka cilvēkam pat gribot piezvanīt pa norādīto numuru, palīdzību
sasniegt neizdosies un tad jādodas tāpat meklēt stacijas
dežurants... Uz ko infocentra darbinieks saka, ka tāda stacijas
dežuranta vairs nav, un šāda invalīdu ratiņu pacēlāja
lietošanas kārtība arī vairs neesot aktuāla, un ka ratiņniekam
bija jāzina, ka sava vēlme lietot pacēlāju ir jāpiesaka divas
dienas iepriekš pa nr. 1181. Uz manu jautājumu, kā gan, piemēram,
konkrētais cilvēks to varētu zināt, atrodies blakus pacēlājam un
lasot tur izvietotos lietošanas noteikumus, darbinieks atbildēt gan
nevarēja... Piedāvāja uzrakstīt (AS “Pasažieru vilciens”
Valdes priekšsēdētājam A. Birkmanim adresētu) iesniegumu ar
pretenziju – uz to man noteikti atbildēšot.
Paņēmu iesnieguma veidlapu un devos
prom. Droši vien uzrakstīšu kādus jautājumus ar, jo kaut kas
tai visā nav īsti labi.
Pirmkārt, ja pacēlāja lietošanas noteikumi ir mainīti, tad, manuprāt, vajadzētu arī šiltes nomainīt.
Pirmkārt, ja pacēlāja lietošanas noteikumi ir mainīti, tad, manuprāt, vajadzētu arī šiltes nomainīt.
Otrkārt, ko darīt cilvēkam, kurš
nav divas dienas iepriekš pieteicies, bet kuram TAGAD jātiek uz
vilcienu? Vai tiešām vienīgais ir lūgt garāmgājēju palīdzību
un bīstami stumties augšā pa “sliedi”?
P.s. Brīdī, kad fotografēju pacēlāja
lietošanas noteikumus, pēkšņi uzradās kāda sieviete (pēc
izskata – apkopēja) un krievu valodā nikni jautāja ko es darot.
Atbildēju, ka fotografēju, uz ko šī saka, lai labāk eju
fotografēt “bomžus”. Jautāju – ar kādu mērķi vispār viņa
interesējas. Atbildēja, ka viņa šeit strādā. Hm... Tā arī
nesapratu – ko viņa no manis gribēja un kādā sakarā un kam
būtu labāk, lai es fotografētu bezpajumtniekus... Varbūt viņai
šķita, ka esmu kāds spiegs. Vienkārši man ļoti bieži nākas
sastapties ar kādu, kuram šķiet, ka kaut kur kaut ko bez kādas
īpašas atļaujas nedrīkst fotografēt, t. sk. šad tad arī vienam otram
apsardzes vai policijas darbiniekam. Bet nu tas jau ir cits stāsts... Par
vārda brīvību runājot.
No comments:
Post a Comment